EOTD; Frostigt blått


Från 23/12.

Jag är egentligen motståndare till blå ögonmake (på mig själv) eftersom jag helt enkelt inte ser riktigt klok ut i det. Men idag när jag skulle till stan (IGEN!) fick jag ett ryck och fick för mig att "nu jädrar ska jag passa i blått!". Och jag blev faktiskt förvånansvärt nöjd!




Hy:
Make Up Store, Dual Foundation, "nr 60"
Make Up Store Rouge, "Fresh"
Estée Lauder, Ideal Light, "Light Medium"

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Wet N' Wild, Brow Essentials
Dipliner by H&M

Viva La Divas svarta palett, två blå och en vit som highlighter
Max Factor, False Lash Effect
Eyeliner by H&M

Grundade med UDPP, lät den torka in. Diplinern längs med överfransarna, avslutade med en vinge, målade även en vinge vid underfransarna. Den mörka blå i ett V vid yttre globlinjen och upp på brynbenet, den ljusare på mitten av locket och vid inre ögonvrån. Använde även den mörkare blå under ögat. Använde den vita skuggan under brynet och blendade den med de blå. Även inre ögonvrån fick sig en touch för klarare blick. Kajal på vattenlinjen och False Lash Effect på fransarna, böjda med värmeböjaren från Blinc.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är så duktig gumman! Den där färgen skulle jag kunna tänka mig också :) Du måste piffa till mig någon dag med lite färg, jag är sån mes när det gäller färger du vet :)

2008-12-29 @ 14:48:26
URL: http://lindacr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0