Tredje dagen på nagelskolan

I fredags var det dags för tredje gången på nagelskolan och denna gången hade jag med mig en modell, min bästa kompis Elli som fick naturell manikyr. Vi har fyra timmar på oss varje gång vi är på nagelskolan, men för mig tog det 4 ½ timma! :O Jag hade lite problem med att limma tipparna, det blev luftbubblor under dem osv.
Men när vi väl var klara fick jag beröm av läraren, och jag kände mig faktiskt ganska nöjd själv! För att vara mitt första set naglar blev de rätt bra.



Och eftersom det var ett tag sen jag var hos min nageltjej (som nu slutat med naglar), så gjorde jag om mina också dagen efter. Ville prova den vita gelén eftersom jag ska göra franska nästa gång på skolan. Just denna gelén är lite för vit för min smak, jag gillar den mer naturliga vita tippen när det kommer till fransk manikyr, så det får jag nog införskaffa mig snarast.
Men jag måste säga att jag ändå blev rätt nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0