081221


Skrev ett långt inlägg precis med en EOTD och förhandsgranskade. När jag skulle gå tillbaka till inlägget och publicera det försvann all text. Laaagom arg man blir då!

Skriver om det, men det blir inte lika detaljerat som det ursprungliga.

Foundation: True Match Minerals, "Golden Ivory", L'Oreal
Ögonbryn: Brow Essentials, Wet 'n Wild
Rouge: "Fresh", Make Up Store
Primer: Primer Potion, Urban Decay
Eyeliner: FACE
Kajal: Eyeliner by H&M
Highlighter: ColorAppeal, "Golden Beige", L'Oreal
Ögonskuggor: Viva La Divas rosa palett
Mascara: False Lash Effect, Max Factor

     


Grundade med UDPP över hela locket och lät den torka in. Målade tjockt med eyeliner vid över- och underfransarna, avslutade med en vinge i både yttre och inre ögonvrån (se bilderna). Började med den svarta skuggan som jag lade i ett V i yttre ögonvrån och en bit upp på brynbenet. Använde en mörkgrön skugga på mitten av locket och en ljusare vid inre ögonvrån. Blendade alla ordentligt med varandra och sedan suddade jag kanten vid brynbenet med ColorAppeal. Kajal på vattenlinjen och False Lash Effect på fransarna som jag sen böjde med värmeböjaren från Blinc.

Jag har en NOTD med mina julnaglar också, men den får ni vänta lite på. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0