081222


Skulle en sväng in till stan idag, och eftersom jag inte har så många anledningar till att sminka upp mig längre (inte jättekul att sminka sig när man bara går hemma och släpar) tyckte jag att detta var ett ypperligt tillfälle att snajsa till sig lite.

Foundation: True Match Minerals, "Golden Ivory", L'Oreal

Rouge: "Fresh", Make Up Store
Ögonbryn: Brow Essentials, Wet N' Wild
Primer: Urban Decay Primer Potion
Eyeliner: FACE
Kajal: Eyeliner by H&M
Ögonskuggor: Alla fyra från IsaDoras palett "Dream Chocolate" + en guldig från Viva La Divas svarta palett
Mascara: False Lach Effect, Max Factor & The Colossal, Maybelline
Läppar: "Dust" från Make Up Store

 


Grundade med UDPP och lät den torka in ordentligt. Målade tjocka vingar med eyelinern från FACE (tänk Amy Winehouse, men inte fullt så extremt), och suddade den lite mot inre ögonvrån.
Den mörkaste från IsaDoras palett placerades överlappande med eyelinern och över mitten av locket, den näst mörkaste överlappade med den mörkaste och den näst ljusaste överlappade med den näst mörkaste mot inre ögonvrån. Mycket överlappande. :P Blendade ihop alla med en stor ögonskuggeborste.
Den ljusaste skuggan fick agera highlighter och till sist svepte jag med en guldig skugga från Viva La Divas svarta palett över alltihop.
Ett lager var med mascarorna och kajal på vattenlinjen, "Dust" på läpparna och sen var jag redo för stan!
Där inhandlades lite smått och gott, en swatch på det kommer imorgon. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0