080714

Det tog nästan fem dagar för mig att må bra igen efter förra helgen. Är nästan hundra på att jag inte blev drogad, det måste varit mina antidepressiva som var boven. Vilade i alla fall ut på Franks pappas gård, målade huset som terapi. Och kelade med sötaste minikatten såklart. Fyra veckor gammal och full av bus. :)



*sträcker på sig lite*


Det är så lugnt där uppe på gården, så tyst. Går man ut mitt i natten (vilket jag gjorde varje natt för att röka) är det precis kolsvart, inga gatlampor eller nåt någonstans, man ser inte tio meter framför sig. Och så är det så tyst, så tyst. Jag satt på trappen och rökte en natt och det enda jag hörde var en av hästarna som tuggade i hagen, 20-30 meter bort. Mer rofyllt får man leta efter. Det kändes som om jag var den enda människan på hela jorden, och det kändes bra. Inte obehagligt eller skrämmande, bara tryggt. Jag satt och log för mig själv där om nätterna. Kände ett sånt lugn sprida sig i hela kroppen. Mörkret gör att man ser otroligt många fler stjärnor än i stan, hela himlen är tokprickig. Underbart.

Nu är jag iaf hemma igen, vi åkte hem i fredags. Pappa fyllde år då, så vi firade honom i lördags med fika och grejer, sen när vi kom hem igen gick vi till Linda och Marcus och åt. Jättegod mat, och trevligt hade vi också, men vi var lite trötta allihop, så vid tio gick jag och Frank till Hemmakväll och hyrde filmer, sen gick vi hem. Har sett två av filmerna, har en kvar, men ikväll blir det ingenting, för Frank är på nätverkscafét. Jag ska nog glo på tv en stund till, men känner att jag ska gå och lägga mig rätt tidigt idag. Ska till psykologen imorgon, vilket jag inte vill, men jag måste. Vecka 27-30 tas bara akutfall emot på min psykiatriavdelning, men psykologerna fick välja ett par patienter som skulle få komma på besök iaf, patienter som anses vara i mer behov av hjälp än andra. Min psykolog valde mig. That makes me feel so warm, and special. NOT. Känns ju kul liksom, det får ju mig bara att känna mig ännu mer konstig och psyko, och det är det jag och min psykolog försöker arbeta bort. Men min psykolog är mongo.

Ciao


Kommentarer
Postat av: Elli

Du är inte psyko. Du är bara lite annorlundare än alla andra vilket folk inte fattar så därför definera dom det som att du är psyko =) Dom vet inte bättre ;) Puss på dig!

2008-07-15 @ 12:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0