081110

Här kommer det utlovade inlägget jag skrev om innan idag. Alla EOTDs kommer inte just nu, men en får ni, + hela två NOTDs och en hyllning till en mascara som blivit en favorit på nolltid!

EOTD;
Bas: Som alltid, Eye Make Up Base från Lumene, ända upp till brynet.
Ögonbryn: Brow Essentials från Wet 'n Wild.
Highlighter: Pigment från MakeUpCosmetics, "Shimmer".
Ögonskugga: Två olika guldbruna nyanser från den anonyma paletten som inte är anonym längre. Såg för några dagar sen att den kommer från Vevay.
Eyeliner: Dipliner by H&M längs med de övre fransarna, avslutade med en liten kråkspark. Eyeliner by H&M längs med de undre fransarna och vattenlinjen.
Mascara: The Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.


      


NOTD 1;

Två lager svart nagellack från Depend, "franska tippar" med tre (!) lager av det UNDERBARA lacket "Happy Anniversary!" från OPI och ett lager genomskinligt överlack från Depend. Är helt kär i OPI-lacket, det är riktigt, riktigt fint, och anledning till att jag tog tre lager är att jag ville att det skulle vara rätt täckande. Man kan använda det lacket på vilket annat lack som helst för en snygg, skimrande och glittrande effekt. Love it!




NOTD 2;

Efter att ha snokat runt lite på olika sminkbloggar har jag totalt fastnat för flake-lacken från Nfu Oh, men eftersom de är praktiskt taget omöjliga att få tag i tänkte jag att jag skulle hitta mig ett flake-lack att ha ovanpå andra och jag letade överallt känns det som, men när jag gick in på Make Up Store och skulle införskaffa ett nude-läppstift (som jag för övrigt älskar) hittade jag såklart ett underbart flake-lack. Det var exakt som jag tänkt mig, och jag började nästan (njaa..) grina av lycka när jag använde det första gången och såg de fantastiskt skimrande färgerna och effekterna. Lacket är som sagt från MUS och heter "Lava". Här har jag använt det ovanpå två lager svart lack från Depend. (Stjärnorna på ringfingret kommer förklaras i ett senare inlägg. Säger bara KONAD. Love it.) Det är svårt att återge färgerna med en kamera, men tro mig när jag säger att flakesen skimrar i alla regnbågens färger. Från ett håll ser det grönt ut, ett annat, lila, ett tredje rött, ett fjärde blått..ja, ni fattar poängen. Man kan använda det på ljust, mörkt eller mittimellanlack, eller bara ensamt, som det är. 

                                                                           
                                                  Med blixt..                                            Under lampa..



Mascaran jag vill hylla är.. TADA, The Colossal Volume Express Mascara från Maybelline. Något liknande har jag aldrig varit med om! På bilderna nedan har jag bara målat på två lager av denna wondermascara, jag har inte böjt fransarna eller använt primer eller någonting, det är bara två lager Colossal, inget annat. Och då vill jag påpeka att mina fransar "nakna" är rätt korta och raka. Ännu en love it-produkt!


        


Jag ska försöka uppdatera här lite oftare, men som sagt försvann tiden för mig förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0