081113

Efter att igår ha kollat alla sminkbloggar jag läser (MÅNGA!), såg jag att Viva La Divas nya palett High Pearl Eyeshadow Collection som egentligen ska släppas imorgon redan hade kommit ut i vissa butiker. Så efter jobbet körde jag tokrace till stan och smet in på Åhléns. Och visst, de hade fått in de nya produkterna. Allt utom just denna paletten! Blev smått hysterisk och skyndade in på Kicks. Letade överallt, men hittade den inte. Till slut frågade jag en expedit om de fått in paletten och glatt svarar hon "Javisst!" och går in på lagret. Blev helt överlycklig! Hon frågade hur jag visste att den redan kommit och jag sa med ett lite generat leende "Är man sminkgalning så är man". Hon skrattade gott.



Jag har alltid gillat Viva La Diva, eftersom det är billigt och produkterna är riktigt bra! Vissa lågbudgetmärken är verkligen dåliga, men Viva La Diva håller hög standard. Så är också fallet med High Pearl Eyeshadow Collection. Skuggorna har en underbar konsistens, smular inte och fäster lätt på ögonlocket. De är högpigmenterade och färgerna blir riktigt starka.

EOTD;
Primer: Lumene Eye Make Up Base.
Ögonbryn: Wet 'n Wild Brow Essentials.
Skuggor: Två gröna och den svarta från Viva La Divas High Pearl Eyeshadow Collection.
Eyeliner: Dipliner by H&M.
Mascara: Maybelline The Colossal och L'Oreal Clean Definition.


     
                                                                                                      Utan blixt..                             Med blixt..

Här har jag använt två av de gröna skuggorna och den svarta. Något jag blev mycket glad över var att när jag använde den svarta blev den inte kolsvart, utan blandade sig med de gröna och blev härligt djupt mörkgrön. Skynda ut och köp denna paletten, för jag misstänker att den kommer ta slut rätt snabbt..
48 skuggor i massa olika högpigmenterade färger, underbart mjuka och följsamma, till priset av 159 kr!

NOTD;
Efter att ha varit hos min kompis Challe och målat hennes naglar (svarta med silverglittrig fransk manikyr) fick jag ett otroligt sug efter att måla om mina egna. Har ju haft de svarta med MUS Lava ovanpå ett tag nu, så denna gången fick det bli OPIs Azure For Sure med två lager Happy Anniversary! över.
Men. Något känns inte rätt. Får en känsla av 90-talets lågstadiediscon, Banana Skids och Cuba Cola, budgetinköpta nagellack på Danmarksfärjan. Och det är ingen bra känsla. Det blir nog nytt ikväll. Funderar på att prova Azure for Sure med MUS Lava över, men det blir i så fall inte idag. Jag blev så besviken på lacket så det kommer nog ta ett litet tag innan jag använder det igen. Men jag ska ge det en chans till! Inte än bara.

   
                                       Utan blixt..               Med blixt.. 

Och så en FOTD som pricken över i!


Kommentarer
Postat av: Liza

hejsan...gulligt att du länkat till mig från din blogg.



ha en trevlig kväll



//Liza

2008-11-13 @ 20:37:50
URL: http://minellizmakeup.blogg.se/
Postat av: Carro

Det var så lite så. :)

2008-11-14 @ 08:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0