081031

Har precis städat mitt "kontor". Vi fick tillbaka mattan från kemtvätten igår, så idag la vi ut den. Synd bara att tvätteriet hade gjort sönder den och inte fått den ordentligt ren. Menmen, så kan det gå.

EOTD;

 

Ögonbryn; "Brow Essentials" från Wet n' Wild.
Primer; "Eye Make Up Base" från Lumene
Highlighter; "ColorAppeal", Golden Beige från L'Oreal, från fransarna till brynet.
Ögonskuggor; Den mörkaste och den silvriga från Isadoras "Eye Shadow Quartet" Crystal Mauve (tror jag, kollade på internet, och det ser ut som den i alla fall).
Kajal; "Eyeliner by H&M", svart. Såklart. En fin linje vid övre fransarna som jag bara skuggade lite grann, sen lassade jag på ordentligt med kajal under ögat och gjorde små trianglar i inre ögonvrån (ville se hur det ser ut, vad tycker ni, blev det bra?)
Mascara; "Telescopic Clean Definition"

NOTD;


Linus och Elli var hemma hos oss igår, och då passade jag på att måla Ellis naglar med ett av mina nya "Star Magnet"-lack från L'Oreal, Silver. Så jäkla snyggt! Ikväll ska jag fylla på mina akrylnaglar och sen blir det nog Lubu Heels från China Glaze på det.. Eller OPIs Azure for Sure. Eller svart med "fransk manikyr" med OPIs Happy Anniversary!. Märks det att jag har beslutsångest?

Måste bara demonstrera hur jäkla bra Lumenes "Eye Make Up Base" är! På bilden har jag haft sminket på mig i ca 15 timmar, 9 av dem har jag suttit framför en dator. Det enda som syns är ögonskuggan korvat sig lite på vänstra ögat, men hey, efter 15 timmar är det helt okej.. Jag älskar denna primern!


Kommentarer
Postat av: BK-bloggen - ger igen på alla sura bloggkommentarer där ute

Fin ögon-make!

2008-11-03 @ 18:48:14
URL: http://bloggkommentar.blogg.se/
Postat av: Careli

Tack! :D

2008-11-04 @ 08:05:37
Postat av: Julia

snygg makeup



Har du en favorit blogg?

Just nu kan du nominera din favorit blogg i min blogg under inlägget "Vem blir månadens blogg?"

Kanske du vill nominera din blogg till och med?

2008-11-04 @ 16:32:07
URL: http://jsomijulia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0