EOTD; Passion-erad Make Up

Åh, vad ordvitsig jag är såhär strax efter åtta på morgonen. Har nämligen i denna makeup använt MakeUpCosmetics eyedust "Passion". Så rolig är jag när jag är trött. :P

Fick som sagt mina eyedust från MakeUpCosmetics igår, och först ut att provas blev "Passion" och "Brown Smoke". Hade nämligen på mig en svartrödrandig tröja, och ville matcha lite. :)

Hy:
- L'Oreal, True Match Minerals, "Golden Ivory"
- Urban Decay, Primer Potion
- MUS Rouge, "Fresh"
- MUS, Cover All Mix

Ögon:
- H&M Divideds svarta ögonskugga
- MUC, eyedust, "Passion" och "Brown Smoke"
- H&Ms svarta kajal
- IsaDora, Fine Liner Eye Stylo, "Carbon Black"
- IsaDora, Colormatic Eye Pen, "Black"
- The Colossal






Har som vanligt svårt att fånga färgerna på bild. Passion är mycket rödare, inte så orangemesig som den verkar.

Det var även premiär för Colormatic Eye Pen under denna sminkningen och jag använde den på vattenlinjen. Har svårt att få kajalen att ligga kvar där, men eftersom Colormatic var vattenfast tänkte jag att den kanske kunde funka bättre. Det gjorde den också, men jävlariminlillalåda vad svår den var att få bort! Får antagligen komplettera min remover med någon annan, lite bättre. Använder ju vanligtvis aldrig vattenfasta produkter.

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Det blev ju jättesnyggt! Och vilka bra bilder du tar! Passion är ganska mörk på mig, brunröd, men du har rätt, jag ser inte heller orangetonen som är på bilden. Oavsett det så är det supersnygga bilder!

2009-02-13 @ 15:30:54
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Carro

Sminkan: Tack så mycket!

Nej, det är svårt att fånga färgerna med kamera, har försökt i dagsljus, med blixt, utan blixt, under lysrör.. Men inget är som IRL. :P

2009-02-13 @ 16:45:05
URL: http://careli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0