EOTD; Temavecka - Åskoväder


Dagens tema var som sagt åskoväder, och genast kom massa minnen till mig. Jag har varit hysterisk rädd för åska, fram tills att jag var 12-13 kräktes jag av rädsla om jag trodde att det åskade. Jag hade koll på väderrapporter, tittade hela tiden mot himlen för att se om molnen var mörka och om någon drog igen garageporten lät det som att det åskade och då började jag gråta och som sagt, oftast kräktes jag. Jag har fått reda på att när jag var ca 2 år gammal satt jag och tittade på tv när den exploderade pga åskan. Alltså inte värsta Hollywood-explosionen, men den svartnade, poffade till och började ryka. Det kanske är därför jag var så rädd för åskan.
Men rädslan avtog mer och mer, och när jag var 16-17 vände det. Nu älskar jag åska, tycker att det är så himla mysigt när det blixtrar och dundrar. :)

Idag har jag använt mig av;
- Urban Decay, Primer Potion
- YSL, gammal palett utan namn, en blå, en lila och en grå skugga
- Viva La Diva, rosa paletten, den mörkaste blå och lila
- H&M, Eyeshadow by H&M, "Ebony & Ivory"

Grundade med UDPP, varvade blå och lila över hela locket, lade den grå på och under brynet. Blixten gjorde jag med en fuktig pensel och den vita skuggan ur "Ebony & Ivory".

 

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Tjusig blixt! Verkligen bra gjort. Jag orkade inte blixtra idag... :D

2009-01-23 @ 17:35:48
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Saintbella

samma tanke som jag hade =) Men din blev snyggare!

2009-01-23 @ 22:14:40
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Postat av: merlyn

ja, din blev ju lite mer blixtar och dunder än min :P hehe kram

2009-01-24 @ 12:34:40
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Elli <3

Gud vad snygg denna blev =)

2009-01-30 @ 14:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0