EOTD/FOTD; Grönt är skönt


Alla som känner mig och sett mig sminkad ett par gånger vet att jag ÄLSKAR gröna ögonmaker. Petroleum är den absolut snyggaste färgen jag vet, men idag blev det mer åt det skogsgröna hållet. Jag kan ju inte alltid se likadan ut, även om jag vill. :P

Hy:
- L'Oreal, True Match Minerals, "Golden Ivory"
- Make Up Store Rouge, "Fresh"
- Make Up Store, Cover All Mix
-
Urban Decay, Primer Potion

Ögon:
- Wet N Wild, Brow Essentials
- L'Oreal, ColorAppeal, "Golden Beige"
- Viva La Diva singelskugga, nr 610 "Deep Green"
- Gosh, Effect Powder, "Pool"
- MakeUpCosmetics eyedust, "Peacock"
- HOTmakeup eyeliner, "nr 23"
- L'Oreal, Telescopic Clean Definition
- Eyeliner by H&M

     

Lade basen och grundade på locken med UDPP. Lade ColorAppeal över hela locket ända upp till brynet, sedan Deep Green i yttre V:et och en bit in mot mitten av locket. På resten av locket lade jag Peacock och Pool, blendade alltihop med en stor ögonskuggeborste. Målade eyelinern längs med de övre fransarna och avslutade med två vingar vid varje öga. Lite Deep Green under ögat tillsammans med H&Ms svarta kajal, Telescopic på fransarna så var det klart!

Bjuder på en liten FOTD också. Jag är inte så tyken som jag ser ut på bilden. :P


Kommentarer
Postat av: Linda

Sötnos!

2009-01-10 @ 11:26:26
URL: http://lindacr.blogg.se/
Postat av: Linda

UPPDATERA!!!

2009-01-13 @ 11:43:14
URL: http://lindacr.blogg.se/
Postat av: fröken frodig

Du är ju en yngre kopia av Filippa Reinfeldt på den bilden!

2009-01-28 @ 15:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0