EOTD; Grönt på mig, brunt på Elli


Ännu en grön EOTD. Det kommer bli några såna framöver, jag har helt snöat in på grönt. Jag är så jäkla kräsen när det gäller färger i min ögonmake, och jag anser själv att jag inte passar i annat än grönt/turkost, svart och brunt. Vissa andra färger kan väl funka, men det enda jag verkligen passar i, och som jag själv tycker är kalassnyggt är just de färger jag nämnde. Jag är ju inte rädd för att prova nya grejer, så jag får kanske ta en heldag där jag provar alla färger som finns. Då kanske jag hittar någon mer jag passar i. :P

Denna EOTD är från 10/1 då jag skulle iväg på födelsedagsfest, och samtidigt passade jag på att sminka min bästa vän Elli. Så i detta inlägg blir det TVÅ EOTDs! :)

Min sminkning;

Hy:
- L'Oreal, True Match Minerals, "Golden Ivory"
- L'Oreal, Mattifying Minerals, "Translucide"
- Make Up Store Rouge, "Fresh"
-
Urban Decay, Primer Potion

Ögon:
- Wet N Wild, Brow Essentials
- L'Oreal, ColorAppeal, "Golden Beige"
- Viva La Diva singelskuggor, "Deep Green" & "Aqua"
- Gosh, Effect Powder, "Pool"
- HOTmakeup eyeliner, "nr 16"
- Max Factor, False Lash Effect
- Eyeliner by H&M

     


Ellis sminkning;

Hy:
- L'Oreal, True Match Minerals, "Golden Ivory"
- L'Oreal, Mattifying Minerals, "Translucide"
- Make Up Store Rouge, "Fresh"
-
Urban Decay, Primer Potion

Ögon:
- Wet N Wild, Brow Essentials
-
L'Oreal, ColorAppeal, "Golden Beige"
- Viva La Divas rosa palett, olika bruna och guldiga nyanser
- Max Factor, False Lash Effect
- Dipliner by H&M
- Eyeliner by H&M

     


Jag vill även påpeka att Elli INTE har lösfransar, utan de är såhär långa i verkligheten! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0